Login

Dit is de account die Renson voorziet voor al uw professionele activiteiten op de platformen en tools van Renson. Er wordt via deze account toegang verschaft voor de platformen die voor u van toepassing zijn.
U kan altijd een Renson Account aanvragen via de tool die u op dat moment wenst te gebruiken. Het valideren hiervan neemt ongeveer 48 uur in beslag.

Uw Renson Account is nog niet gelinkt aan het RIO bestelplatform. Hiervoor kan u toegang aanvragen vanop het RIO bestelplatform of contact opnemen met uw intern contact binnen Renson.
Neen, de entiteiten kunnen gelinkt worden aan éénzelfde Renson Account. Hierdoor kan u vlot overschakelen tussen de verschillende entiteiten die u beheert in de rechter bovenhoek van het scherm.

Offerte

Navigeer naar de nieuwe offerte knop op het RIO bestelplatform.
U begint bij een nieuw project wanneer er voor dit dossier nog geen enkel offerte/order door u werd opgemaakt. Het bestaand project kan u kiezen wanneer er reeds offertes, bestellingen en/of service bestellingen gelopen hebben voor deze referentie. Dit zorgt ervoor dat u alle documenten voor éénzelfde klant en/of locatie kan beheren op een centraal punt.
Renson zal een alternatief voorstellen binnen de technische mogelijkheden van ons product. Na akkoord kan u dit opnieuw gaan configureren in RIO.
Kopieer de offerte en bestel deze opnieuw. Hierbij zal de prijs herberekend worden en zal de offerte opnieuw gevalideerd worden.
U kan scrollen tot u dit product kan aanklikken via de handige foto’s. U kan ook de filters gebruiken om specifieker aan de slag te gaan.
De offerte vervalt na twee maanden.
Ja, de kopie zal de opmerking overnemen. Dit wil zeggen dat de offerte opnieuw gevalideerd moeten worden.  Tip: Vraag een verlenging van de vervaldag voor technisch ingewikkelde dossiers. Zo hoeft u het proces niet opnieuw te doorlopen.
Er wordt altijd een standaard tekening gegenereerd. Dit houdt nog geen rekening met de technische opmerking. De technische opmerking wordt maar omgezet naar tekening als dit besteld wordt.
De transport kost wordt herbekeken bij een wijziging in het mandje.

Configuratie

Na het gewenste product aan te klikken, komt u in een configurator terecht. De configurator gidst u door de bestelling in 7 handige stappen.
Neen, u kan telkens klikken op één van de zeven stappen om hier een wijziging te maken. Op de overzichtspagina kan u ook telkens op de lijn klikken die u wil wijzigen, zo keert u terug naar de correcte locatie om die lijn te kunnen wijzigen.
Indien het een technische of commerciële opmerking betreft, kan u deze pas na het afronden van de configuratie noteren. Vergeet zeker niet eens te luisteren bij uw interne contact, mogelijks kan die naar u de juiste locatie helpen in de configuratie.
De opmerking wordt nagekeken door Renson. Er zal een Renson medewerker het order valideren of afwijzen. De offerte krijgt de status In Behandeling, tot deze gevalideerd wordt. Pas na validatie zal u de offerte ontvangen.
De offerte met opmerking kan enkel en alleen worden besteld nadat deze werd goedgekeurd door Renson. Mogelijks moet u hier dus even geduld oefenen. Zolang de offerte in status onder behandeling staat, kan u deze niet bestellen. Dit kan pas als de offerte de status geldig gekregen heeft.
De tekening of bijlage kan u pas aan het einde van de offerte toevoegen. Indien u een bijlage of tekening toevoegt, zal de offerte moeten goedgekeurd worden door een Renson medewerker.
Offertes kunnen enkel gewijzigd worden in concept fase. Indien uw offerte reeds de status geldig heeft, dan moet u deze kopiëren voor wijzigingen aan te maken.
Renson raadt aan om op poedercode te zoeken. Hiermee zal u altijd het gewenste top-kleur kunnen terug vinden. Indien het een kleur is die niet tot de Renson Top 300 kleuren behoort, moet u dit via opmerkingen meedelen.

Bezorgopties

U kan dit wijzigen in stap vier van het proces in bezorgopties.
Dit kan u aanvragen bij de bezorgopties.

Opvolging offertes/orders/projecten

Begeef u naar Mijn Projecten, hier kan u alles opvolgen aan de hand van uw referentie of volgens project ID.

Zoekfuncties

Gebruik hiervoor de snelle zoekbalk in de linker bovenhoek. Hierin kan u zowel zoeken op project ID, referentie of andere criteria.

Annuleren en/of aanpassen van een order?

Het order kan niets kosteloos geannuleerd worden. Indien u toch wenst te annuleren, zullen hiervoor kosten in rekening gebracht worden. De kosten zijn afhankelijk van de voortgang in productie van dit order. (Cfr. Prijslijst).
In dit geval bent u genoodzaakt het order te annuleren, waarna u het order opnieuw moet bestellen met wijziging. Gelieve er voor te zorgen dat het order finaal is wanneer u bestelt. Indien dit niet zo is, gebruikt u beter de offerte modus.

Orders

Dit kan u terug vinden onder mijn projecten. Hier kan u tal van handige documenten downloaden omtrent uw bestelling.
Dit kan u terug vinden onder mijn projecten. Houdt er rekening mee dat tekeningen verschijnen +- 1 uur na plaatsing van offerte/order.

Communicatie

U kan vanuit het project een bericht sturen. Hierdoor is er altijd een link tussen uw vraag/opmerking en het desbetreffende project. Berichten sturen zonder link met een project is niet mogelijk in RIO.

Facturatie

De factuur wordt bezorgd na het afhalen van de goederen.  Zodra deze Renson verlaten wordt de factuur opgemaakt.
Indien u werkt met proforma, dan zal deze automatisch bezorgd worden via mail.